Országos roadshow-ra indul a Csapra fel! kampány
Sikerrel zárult a csapvízfogyasztás népszerűsítésére indított kampány első szakasza - összegezték az eredményeket a január 20-ai budapesti sajtótájékoztató résztvevői. A fővárosi rendezvényen az öt nagy állami víziközmű-szolgáltató vezetője mellett részt vett dr. Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára is. A tavaly december elején indított Csapra fel! kampány első szakaszában csapvíz-kóstolási és palacktervezési versenyt tartottak a szervezők.
Néhány hét alatt több, mint hatezren kóstolták meg az öt nagy állami szolgáltató 15 csapvizét. A győztes az Északmagyarországi Regionális Vízművek ZRt. Szilvásvárad-Szalajka – völgyi vize lett. A népszerű szomjoltó speciális gyerekrajzzal díszített palackba kerülve most országos roadshow-ra indul.
Tavaly decemberben indította útjára az öt nagy állami víziközmű-szolgáltató – a Duna Menti Regionális Vízmű Zrt., a Dunántúli Regionális Vízmű Zrt., az Északdunántúli Vízmű Zrt., az Északmagyarországi Regionális Vízművek ZRt. és a Tiszamenti Regionális Vízművek Zrt. - Csapra fel! kommunikációs kampányát. Céljuk a tudatos vízfogyasztás és hatékony vízfelhasználás mellett a lakosság csapvízfogyasztásra való ösztönzése.
„A tiszta, minőségi csapvíz biztosítása a mindenkori kormány egyik legfontosabb feladata, ugyanakkor mindannyiunknak felelősséggel kell bánnia e közös természeti kincsünkkel. A regionális vízművek szemléletformáló kampánya erre igyekszik ráirányítani a figyelmet, hozzájárulva egy fenntartható jövőhöz”– mutatott rá Fónagy János, az NFM parlamenti államtitkára a budapesti rendezvényen.
A kampány első szakaszában a lakosság az öt nagy szolgáltató 15 féle vizéből választhatta ki a neki leginkább tetszőt. Az I. Országos Csapvíz-kóstoló Verseny keretében több ezren mondták el véleményüket. A leadott szavazatok alapján az ÉRV Szilvásvárad- Szalajka – völgyi vize lett a győztes.
„A többségi állami tulajdonú regionális víziközmű-szolgáltató cégek, köztük az ÉRV küldetése, hogy a társadalom megelégedésére a legmagasabb minőségi színvonalú szolgáltatást nyújtsuk. Öröm, hogy a kampány lehetőséget adott számunkra, hogy megmutassuk, mennyi féle ízű, rendszeresen ellenőrzött, egészséges ivóvíz van Magyarországon. Társaságunk vezetőjeként büszkeséggel tölt el, hogy a szolgáltatási területünkön található víz lett a kedvenc, de hiszem, hogy a kampány valódi nyertesei a nívós víziközmű-szolgáltatók csapvíz-fogyasztói”- mondta Ritter Géza az ÉRV ZRt. vezérigazgatója.
dr. Fónagy János, Ritter Géza és a pályázat nyertese |
A legjobbnak ítélt csapvíz kulacsokba került, és különleges címkét is kapott. A kampány kiemelt célcsoportját képező diákok egy országos pályázat keretében tervezhették meg a nyertes víz palackjának címkéjét. A győztes pályamunkát egy 10 éves szegedi kisiskolás küldte be. A nyertes a budapesti rendezvényen vehette át jutalmát.
A Csapra fel! kampány országos roadshow-val folytatódik. Ennek keretében két hét alatt a kezdeményezés eljut a legnagyobb egyetemekre, főiskolákra is az országban. A kitelepülésekkor táblagépekre optimalizált szórakoztató, egyben edukatív tesztekkel hívják fel a csapvízfogyasztásra a fiatalok figyelmét.
Az öt regionális víziközmű-szolgáltató nem először fog össze a társadalmi szemléletformálás jegyében. A 2013-ban Tudatos vízfelhasználó néven indított közös kampányuk fő céljaként a lakosság tudatos vízfogyasztása erősítésének támogatását, a hatékony vízfelhasználást eredményező fogyasztói attitűd kialakítását fogalmazták meg. Az idei kampány során ezeket a célokat kiegészítették a magyar lakosság csapvízfogyasztásra ösztönzésével.